Pages

Tuesday, August 25, 2015

My Stay at Four Seasons Hotel Beirut - Lebanon

On our second visit to Beirut, Lebanon this year, we wanted a different location, especially since thing weren't safe, staying in a small boutique hotel was out of the question.  Even though classic designed hotels are not places I prefer to accommodate in, Four Seasons Hotel was probably the top hotel there, after Intercontinental Phoenicia, which I've stayed in a couple of times more than a decade ago.  The brand itself spells security and comfort.  You can never go wrong with Four Seasons where good services are guaranteed. Another major reason for choosing this hotel was its incredible location, right by Zaitunay Bay and overlooking both the ocean and the mountains.  The views looked even better at night when the mountains lit up with lights from homes and towns. 
 Design wise there wasn't anything special about the room except that it was really clean and felt new.  The twin beds were somewhat small, not like most twin beds we've slept in before.  As for hospitality, we were literally treated like royalty.  So much so that we forget the rude way we were treated in Beirut's airport everytime we arrived and departed.  Complimentary gifts extended to a checkout gift.  Room service and the restaurant were excellent from service to friendliness to quality of food.  Don't even think of missing their breakfast. I would say the Four Seasons Beirut is the best in town.
 اخترنا السكن في فندق فور سيزونز في زيارتنا لبيروت للمرة الثانية هذا العام. من   اسباب اختيارنا لفندق مختلف هو ان مع الأوضاع الأمنية كان من الأفضل السكن في فندق أكبر من البوتيك ويكون في موقع حيوي. ما أقول ان موقع فندق لو غري ما كان زين بالعكس كان أيضا ممتاز لكن بالليل كتن هدوء السوليدير واضح. وهذا الفندق كان له موقع أيضا ممتازمقابل لمشروع المطاعم والمقاهي زيتونه بي وبالقرب من واحد من أرقى الفنادق في لبنان وهو الفندق انتركونتيننتال فينيسيا واللي سكنت فيه مرتين قبل أكثر من 10 سنين. بغض النظر عن وجود أعمال بناء في الجوار الا أن المناظر لا تتعوض.  تطل بلكونة الغرفة على البحر وعلى المارينا لزيتونه بي وعلى الجبال.  وبالليل المنظر كان خيال لما ينور الجبل من المنازل والمدن الجبلية.
Kunafe Kaak
كعك كنافة
من ناحية ديكور الغرفة كان الأثاث كلاسيكي وعادي لكن نظيف وغير مستهلك.  غرفتنا بسريرين الا ان السرير الواحد كان وايد صغير مقارنة بللي نشوفه في الفنادق الأخرى.  الفندق ما قصر بالخدمات الممتازة والمساعدة برحابة صدر ومعاملتنا كأمراء وكانوا يقدمون بعض الهدايا الصغيرة حتى عند عملية الجيك آوت من الفندق.  أما خدمة الغرفة للطعام والمطعم كانوا أيضا ممتازين من ناحية الخدمة ومستوى الأكل. لا تطوفون وجبة الإفطار في المطعم.  أقدر أقول ان فندق الفور سيزونز هو أفضل فندق في بيروت

No comments:

Post a Comment